Pearson English International Certificate Young Learners (PTE Young Learners)
Dlaczego warto zdać egzamin International Certificate Young Learners?
International Certificate Young Learners (PTE Young Learners) to międzynarodowy egzamin z języka angielskiego przeznaczony dla dzieci w wieku od 6 do 13 lat.
Egzamin International Certificate Young Learners:


- testuje umiejętność mówienia, pisania, czytania i rozumienia ze słuchu
- skupia się na ocenie komunikacji, a nie odtwarzaniu struktur językowych z pamięci
- ocenia przez zabawę - cześć ustna w formie gry nie powoduje stresu
- pozwala dzieciom wykazać się samodzielnością językową
- jest doskonałym sposobem na motywację, wzmocnienie pewności siebie
- przełamuje obawę przed testami i wyznacza kolejne cele nauki
- oswaja dzieci z testowaniem.
Dziecko zaznajomione z International Certificate Young Learners bez obaw podejdzie do pierwszego szkolnego egzaminu oraz do kolejnych, które będę na niego czekać w dorosłym życiu.


International Certificate Young Learners:
- testuje cztery sprawności językowe: słuchanie, czytanie, pisanie i mówienie,
- w przyjazny i niestresujący sposób sprawdza umiejętności użycia struktur i funkcji języka angielskiego w naturalnym dla dzieci środowisku,
- testuje umiejętność mówienia z naciskiem na interakcję w sytuacjach życia codziennego.
Struktura i poziomy egzaminu
International Certificate Young Learners jest dostępny na czterech poziomach zaawansowania: Firstwords, Springboard, Quickmarch i Breakthrough. Test na każdym poziomie składa się z części ustnej i pisemnej.
- CZĘŚĆ PISEMNA sprawdza umiejętności czytania, słuchania i tworzenia bardzo prostych, często jednozdaniowych wypowiedzi pisemnych.
- CZĘŚĆ USTNA to prawdziwa zabawa! Dzieci grają w grę planszową, zupełnie nie odczuwając, że trwa egzamin. Podczas egzaminu ustnego dziecko odbywa także krótką sympatyczną rozmowę z egzaminatorem, która imituje sytuację komunikacyjną znaną z codziennego życia.
Poziom egzaminu | Rekomendowany wiek zdających | Liczba godzin potrzebnych do przygotowania | Czas trwania egzaminu (część pisemna + część ustna) | Poziom CEFR |
Firstwords | 6-8 lat | 220 | 1godz. + 20 min. | <A1 |
Springboard | 8-10 lat | 330 | 1godz. + 20 min. | A1 |
Quickmarch | 10-12 lat | 440 | 1godz. + 20 min. | A1/A2 |
Breakthrough | 11-13 lat | 550 | 1 godz. 15 min. + 20 min. | A2 |
Szczegółowe informacje o egzaminie
Poziom 1: Firstwords (CEFR <A1)
Co powinien umieć kandydat?
Na tym poziomie dziecko zna alfabet, umie rozpoznawać najprostsze słowa, które widzi i słyszy oraz rozumieć i opowiadać w języku angielskim o najprostszych faktach dotyczących swojego życia i najbliższego otoczenia
Część pisemna (1 godz.) | Część ustna 20 min |
Składa się z 6 zadań, w których dzieci wskazują poprawną odpowiedź (jedną z trzech), dopasowują słowa lub wypowiedzi do obrazków, łączą pytania z pasującymi do nich odpowiedziami oraz uzupełniają luki w krótkim tekście. | Odbywa się w grupie pięcioosobowej. Dzieci wykonują 2 zadania. Pierwsze to gra planszowa, w trakcie której każde dziecko odpowiada na przynajmniej dwa pytania związane ze swoim najbliższym otoczeniem i swoimi zainteresowaniami. W drugim zadaniu kandydat mówi o swoim mieście, domu, szkole, pokoju w domu, ulubionej potrawie, zabawce czy nauczycielu |
Poziom 2: Springboard (CEFR A1)
Co powinien umieć kandydat?
Na tym poziomie, oprócz umiejętności potrzebnych do zdania testu na poziomie Firstwords, dziecko umie mówić o swoich uczuciach, przyzwyczajeniach, sympatiach i antypatiach oraz pytać innych o to samo. Umie wyłapać najważniejsze informacje z tekstu, który czyta lub słyszy, a także przekazać proste informacje za pomocą tekstu pisanego.
Część pisemna (1 godz.) | Część ustna 20 min |
Składa się z 6 zadań, w których dzieci wskazują poprawną odpowiedź (jedną z trzech), dopasowują słowa lub wypowiedzi do obrazków, łączą pytania z pasującymi do nich odpowiedziami oraz uzupełniają luki w krótkim tekście. | Odbywa się w grupie pięcioosobowej. Dzieci wykonują 2 zadania. Pierwsze to gra planszowa, w trakcie której każde dziecko odpowiada na przynajmniej dwa pytania związane ze swoim najbliższym otoczeniem i swoimi zainteresowaniami. W drugim zadaniu kandydat mówi o swoim mieście, domu, szkole, pokoju w domu, ulubionej potrawie, zabawce czy nauczycielu |
Poziom 3: Quickmarch (CEFR A1/A2)
Co powinien umieć kandydat?
Na tym poziomie, oprócz umiejętności potrzebnych do zdania egzaminów Firstwords i Springboard, kandydat umie czytać teksty ze zrozumieniem oraz wyłapać ogólny sens i najważniejsze informacje z rozmów na bliskie sobie tematy, a także w zrozumiały sposób mówić i pisać o swoich sympatiach, antypatiach, zainteresowaniach, planach na przyszłość i wydarzeniach z przeszłości.
Część pisemna (1 godz.) | Część ustna 20 min |
Składa się z 6 zadań, w których dzieci wskazują poprawną odpowiedź (jedną z trzech), dopasowują słowa lub wypowiedzi do obrazków, łączą pytania z pasującymi do nich odpowiedziami oraz uzupełniają luki w krótkim tekście. | Odbywa się w grupie pięcioosobowej. Dzieci wykonują 2 zadania. Pierwsze to gra planszowa, w trakcie której każde dziecko odpowiada na przynajmniej dwa pytania związane ze swoim najbliższym otoczeniem i swoimi zainteresowaniami. W drugim zadaniu kandydat mówi o swoim mieście, domu, szkole, pokoju w domu, ulubionej potrawie, zabawce czy nauczycielu |
Poziom 4: Breakthrough (CEFR A2)
Co powinien umieć kandydat?
Na tym poziomie, oprócz umiejętności potrzebnych do zdania Firstwords, Springboard i Quickmarch, kandydat umie opisywać cele i wydarzenia, wydawać polecenia, udzielać wyjaśnień oraz wyrażać opinie i spekulować.
Część pisemna (1 godz. 15 min.) | Część ustna 20 min |
Składa się z 6 zadań, w których dzieci wskazują poprawną odpowiedź (jedną z trzech), dopasowują słowa lub wypowiedzi do obrazków, łączą pytania z pasującymi do nich odpowiedziami, uzupełniają luki w krótkim tekście oraz tworzą krótkie opowiadanie (75 słów) na podstawie podanych obrazków. | 2 zadania. Pierwsze to gra planszowa, w trakcie której każde dziecko odpowiada na przynajmniej dwa pytania związane ze swoim najbliższym otoczeniem i swoimi zainteresowaniami.W drugim zadaniu kandydat mówi o wakacjach, podróżowaniu, swojej przyszłej pracy czy nieprzyjemnym wydarzeniu, które mu się przydarzyło. |
Terminy sesji egzaminacyjnych International Certificate Young Learners
Egzaminy International Certificate Young Learners odbywają się siedem razy w roku w miesiącach: luty, marzec, maj, czerwiec, październik, listopad, grudzień. Wyniki egzaminów dostępne są w ciągu 6 tygodniu.
Harmonogram sesji egzaminacyjnych
Szczegółowe informacje dotyczące zapisów na konkretną sesję egzaminacyjną dostępne są w autoryzowanych Centrach Egzaminacyjnych Pearson EnglishInternational Certificate Young Learners.
Znajdź swoje centrum egzaminacyjne
Wszystkie egzaminy, nawet egzaminy dla dzieci, wymagają odpowiedniego przygotowania. W ofercie kursów Pearson znajdują się pomoce i kursy opracowane specjalnie z myślą o dzieciach przygotowujących się do egzaminu International Certificate Young Learners.
Kursy zapewniające przygotowanie do egzaminu International Certificate Young Learners:
Przykładowe testy
Przykładowe arkusze egzaminacyjne pomogą dzieciom oswoić się z formułą egzaminu, dzięki czemu podejdą do testów bez stresu, za to z dużą dozą pewności siebie.
- Poziom 1: Firstwords
- Poziom 2: Springboard
- Poziom 3: Quickmarch
- Poziom 4: Breakthrough
O czym warto pamiętać przed egzaminem?
Egzamin International Certificate Young Learners to bezstresowa forma sprawdzenia poziomu językowego dziecka, opierająca się na zabawie i przebiegająca w swobodnej i życzliwej atmosferze. Dziecko powinno podchodzić do egzaminu bez strachu i obawy przed porażką, za to z przekonaniem, że jego wysiłek włożony w naukę języka angielskiego zostanie odpowiednio doceniony i nagrodzony. Niech International Certificate Young Learners stanie się dla Państwa dziecka początkiem fascynującej przygody z językiem angielskim!
W przypadku kandydatów z orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie dostosowania egzaminu do potrzeb kandydata, konieczne jest przedstawienie takiego orzeczenia w centrum egzaminacyjnym z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym. Egzamin zostanie dostosowany wyłącznie po okazaniu orzeczenia.
W przypadku zapisu na egzamin po terminie zgłoszenia stosowana jest dodatkowa opłata administracyjna tzw. late fee.