
Zapraszamy na serię szkoleń online dla nauczycieli szkół średnich!
Neurobiologia pozwala nam zrozumieć, jak funkcjonuje mózg nastolatka, a my połączmy to z metodyką nauczania języka obcego i podpowiemy:
• W jaki sposób współdziałać na lekcji z mózgiem nastolatka?
• Jak zachęcić nastolatka do współpracy i nauki?
• Jak projektować lekcje w zgodzie z rozwojem poznawczym uczniów?
• Jak stworzyć w klasie kulturę uczenia (się) sprzyjającą nastoletnim uczniom?
Zobacz serię webinariów, które pomogą Ci planować lekcje i ułatwią zrozumienie ludzi uczących się w Twojej klasie.
W celu zarejestrowania się na webinarium należy zalogować/zarejestrować się na pearson.pl/login
Zobacz serię webinariów, które pomogą Ci planować lekcje i ułatwią zrozumienie ludzi uczących się w Twojej klasie. Każdy uczestnik szkolenia otrzyma spersonalizowany certyfikat.

Zobacz daty i tematy szkoleń

Poznaj naszych speakerów
15.03.2023, g.19.30
Mózg nastolatka. Jak działa i co lubi?


„Staram się, wymyślam ciekawe zajęcia, a tu zainteresowania brak.”
„Siedzą po nocach przy komputerach, a potem śpią na lekcji.”
Pewnie nie raz przychodzą Ci do głowy takie myśli na temat nastoletnich uczniów. Dlaczego tak jest? Co przeszkadza, a co pomaga w skutecznym uczeniu się nastolatków? Jak można ich zachęcić do współpracy i organizować zajęcia w sposób przyjazny dla ich możliwości poznawczych? Czy czas nauki w szkole musi być trudny i nudny? Nie musi, ale potrzebne jest nam zrozumienie pewnych procesów w mózgach młodych ludzi, które towarzyszą dojrzewaniu. Dzięki aktualnej wiedzy z zakresu neurobiologii wiemy znacznie więcej o poważnej przebudowie struktur mózgu w okresie dorastania. O skutkach tej przebudowy i jej wpływie na funkcjonowanie nastoletnich uczniów w szkole opowiem podczas spotkania.
22.03.2023, g.19.30
Pozytywne emocje i relacje gwarantują od nudy wakacje!
Polowanie na uwagę i zaangażowanie ucznia czas zacząć.


Badania prowadzone w obszarze uczenia się wyraźnie pokazują, że jednym z istotnych aspektów, które wpływają na procesy uczenia się i zapamiętywania jest atmosfera w klasie oraz szeroko rozumiane relacje. Niemiecki badacz mózgu Manfred Spitzer podkreśla ogromną wagę „współdziałania z innymi ludźmi”. Według naukowca współpraca i wspólne tworzenie dają więcej przyjemności niż praca indywidualna i pozwalają również na rozwijanie wielu cennych kompetencji. Podczas spotkania nasza ekspertka opowie o praktycznych sposobach pracy z zespołem klasowym na lekcjach języka niemieckiego, aby były to zajęcia sprzyjające zaangażowaniu, nauce i rozwojowi, także indywidualnych zainteresowań i mocnych stron uczniów.
29.03.2023, g.19.30
Trudne czy nudne?
Gramatyka, mówienie, testy... Jak pokonać strach i zniechęcenie na lekcjach języka niemieckiego?


Metodyczną różdżkę weźmiemy i uczniowskie zmory "odczarujemy":
1. Zacznij z hukiem! Dobra lekcja zaczyna się fajerwerkami.
2. Milczenie jest złotem, ale na lekcji kłopotem.
3. Gramatyka u nogi kula? A u innych hula ...
4. Nie musisz testować, by umiejętności ucznia oszacować...
Podczas webinarium Anna Abramczyk zaprezentuje niezawodne „receptury” na odczarowanie tego, czego uczniowie się obawiają na lekcjach. Szkolenie zapewni każdemu germaniście zestaw narzędzi i pomysłów na lekcje języka niemieckiego, które polubi każdy uczeń.
Nasi eksperci




Więcej o ekspertach
Nauczycielka z 21-letnim doświadczeniem w pracy dydaktycznej. Od 16 lat doradczyni metodyczna Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Wieloletnia egzaminatorka maturalna oraz ekspertka do spraw awansu zawodowego nauczycieli.
Nauczyciel oraz psycholog, obecnie w trakcie całościowego szkolenia z systemowej terapii rodzin. Od ponad 25 lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i rodzicami jako anglistka, współpracuje z nauczycielami w charakterze konsultanta metodycznego i trenera, a od 4 lat aktywnie działa również w obszarze wsparcia psychologicznego i psychoedukacji. Swoje zawodowe zainteresowania skupia wokół pracy z dziećmi i młodzieżą znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej lub szeroko rozumianym kryzysie, a także z rodzicami doświadczającymi problemów wychowawczych.