Zapraszamy Państwa do udziału w serii praktycznych webinariów dla nauczycieli szkół średnich.

Nasi eksperci wyjaśnią:

  •  jak powinno wyglądać nauczanie przyjazne mózgowi nastolatka,
  •  jak wyćwiczyć umiejętność mediacji w klasie językowej,
  •  jak kształtować kompetencje kluczowe na lekcji języka obcego.

Uczestnicy wszystkich webinariów otrzymają certyfikat.

Co dwa języki to nie jeden – czyli mediacja w praktyce.
16 kwietnia (wtorek), godzina 20:00


Zarejestruj się! 

 

Czy pisanie wiadomości e-mail w języku polskim lub oglądanie filmu po polsku na lekcji języka obcego jest metodycznie uzasadnione? Odpowiedź znajdziemy w trakcie webinarium, podczas którego pokażemy jak używanie na lekcji dwóch języków pomaga ćwiczyć mediację językową. W trakcie szkolenia przedstawimy Państwu strategie i zadania, które ułatwią uczniom mediację językową. Zaprezentujemy wiele praktycznych rozwiązań, które zachęcą uczniów do samodzielnego podejmowania się zadań mediacji. Przed nami pierwszy egzamin ósmoklasisty, w trakcie którego uczniowie zmierzą się z zadaniami mediacji. W roku 2023 podobne zadania znajdą się na nowym egzaminie maturalnym. Przygotowania czas zacząć!


dr Beata Trapnell
Nauczyciel dyplomowany, egzaminator OKE - egzamin ósmoklasisty i maturalny, doktor nauk humanistycznych, nauczycielka z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem zdobytym przede wszystkim w szkole średniej (ZSPS i VIII LO w Toruniu), metodyk, współautorka serii podręczników My Matura Success, Matura Focus, High Note, repetytoriów Pearson Longman do egzaminu gimnazjalnego i maturalnego, autorka wielu materiałów edukacyjnych wspomagających nauczycieli na każdym etapie diagnozy, pasjonatka języków. Z ogromnym sukcesem przygotowująca swoich uczniów do egzaminów zewnętrznych. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli, metodyków i rodziców.

Kompetentny nauczyciel kształtuje kompetencje kluczowe, czyli jak rozwijać kompetencje kluczowe na języku obcym.
27 kwietnia (sobota), godzina 10:00


Zarejestruj się!

 

Podczas szkolenia omówimy znaczenie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, a także ich miejsce w podstawie programowej. Wyjaśnimy, dlaczego warto rozwijać kompetencje kluczowe naszych uczniów. W praktyczny sposób pokażemy, które kompetencje kluczowe nauczyciel powinien rozwijać na lekcji języka obcego i w jaki sposób można to robić. Nie zabraknie konkretnych przykładów rozwijania różnych kompetencji kluczowych na języku obcym.

Anna Abramczyk

Nauczyciel dyplomowany z 20-letnim stażem nauczania języka niemieckiego w szkole ponadgimnazjalnej. Egzaminator gimnazjalny i maturalny, współpracuje z OKE we Wrocławiu. Doradca metodyczny Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Ekspert MEN do spraw awansu zawodowego. Autorka publikacji metodycznych dla nauczycieli języka niemieckiego. Coach i doktorantka DSW.

Mózg nastolatka bez tajemnic, czyli co pomaga a co szkodzi w pracy z nastoletnim uczniem.
7 maja (wtorek), godzina 20:00


Zarejestruj się!
 

Podczas szkolenia spojrzymy na świat mózgiem nastolatka, dowiemy się co zrobić, aby zaprosić hipokampa do szkoły i jak dawkować nowości, żeby nie przeładować pamięci ucznia. Odpowiemy również na pytanie, dlaczego cierpliwość jest największym sprzymierzeńcem opiekuna nastolatka i czy można od niego wymagać konsekwencji w działaniu.

dr Marek Kaczmarzyk

Biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia oraz podręczników i programów szkolnych. Specjalista w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania. Od roku 2000 kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii (Wydział Biologii i Ochrony Środowiska, Uniwersytet Śląski).

Używamy plików cookies, by ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu i w celach statystycznych. Nie blokując tych plików, zgadzasz się na ich użycie i zapisanie w pamięci urządzenia. Plikami cookies możesz zarządzać samodzielnie w ustawieniach przeglądarki. Dowiedz się więcej w naszym Regulaminie.