Pearson Reader
- co warto wiedzieć o aplikacji?

Oprogramowanie znajdujące się w aplikacji Pearson Reader zostało stworzone z myślą o pracy z tablicą interaktywną. Oznacza to, że materiały do kursów New English AdventureEnglish Class oraz Repetytorium ósmoklasisty musiały być przygotowane w odpowiednim formacie oraz bardzo wysokiej rozdzielczości, co przekłada się na ich rozmiar zajmowany na dysku komputera. (oprogramowanie do jednego podręcznika może wymagać ok 1GB przestrzeni dyskowej). Dodatkową kwestią, która wpływa na prawidłowe funkcjonowanie aplikacji Pearson Reader to pamięć operacyjna komputera (RAM), która nie powinna być niższa niż 4 GB

Sprawdź, jak wyświetlić informacje o swoim komputerze: 

Lekcje zdalne z aplikacją Pearson Reader 

Z uwagi na możliwość ewentualnego wykorzystania oprogramowania do tablic z użyciem wyłącznie komputera i udostępniania ekranu podczas lekcji zdalnych, przygotowaliśmy listę wskazówek oraz najczęściej zadawanych pytań z odpowiedziami, które mogą być pomocne w pracy zdalnej z aplikacją Pearson Reader:
 

  • Prawidłowe funkcjonowanie aplikacji zależy przede wszystkim od AKTUALNEGO SYSTEMU OPERACYJNEGO: Windows 7, 8.1, 10(z zainstalowanym NET Framework 4.7.2), Mac OS X 10.8 do 10.15. Zachęcamy do aktualizacji używanego przez Państwa systemu przed skorzystaniem z naszego oprogramowania.
     
  • Jeśli podczas instalacji aplikacji Pearson Reader napotkają Państwo błąd uniemożliwiający poprawną instalację tego programu, bardzo możliwe, że został on spowodowany przez działający w tle program antywirusowy. W celu przeprowadzenia poprawnej instalacji może być konieczne chwilowe wyłączenie antywirusa.
     
  • Jeśli napotkają Państwo problemy w działaniu aplikacji, przed kontaktem z Zespołem Wsparcia Technicznego warto jest spróbować ponownie uruchomić usługę Pearson Reader w systemie Windows, która umożliwia poprawne działanie aplikacji.

    W tym celu należy:  
    1. Zamknąć aplikację Pearson Reader.
    2. Wcisnąć kombinację klawiszy Ctrl + Alt + Del na klawiaturze.
    3. Z wyświetlonego menu wybrać opcję Menedżer zadań.
    4. Przejść do karty Usługi.
    5. Znaleźć usługę o nazwie PearsonReaderAggService.
    6. Kliknąć tę usługę prawym klawiszem myszy i wybrać Uruchom ponownie
    7. Zamknąć Menedżera zadań
    8. Ponownie uruchomić Pearson Reader

Najczęściej zadawane pytania dotyczące aplikacji Pearson Reader

1. Nie mogę udostępnić Pearson Reader w aplikacji Teams. Uczniowie nie widzą podręcznika oraz nie słyszą audio. 

  • Korzystanie z aplikacji takich jak Teams z wykorzystaniem Pearson Reader jest jak najbardziej możliwe, ale trzeba pamiętać, w jaki sposób udostępnić ekran. Po pierwsze zalecamy korzystanie z aplikacji Teams zainstalowanej na komputerze, a nie z wersji wyświetlanej w przeglądarce internetowej. Po drugie udostępniając ekran należy wybrać „Udostępnij pulpit” (Share desktop), a nie tylko wybrane okno z aplikacją oraz zaznaczyć opcję „Udostępnij z dźwiękiem”. 
     

2. Po otwarciu podręcznika widzę biały ekran zamiast widoku stron. 

  • Pojawienie się białego ekranu ma związek z bardzo wysoką rozdzielczością materiałów (jest to w końcu oprogramowanie do tablic). Możemy jednak spróbować zmienić ustawienia ekranu naszego komputera. W tym celu (w systemie Windows) klikamy prawym przyciskiem myszy na tło pulpitu komputera i wybieramy „Ustawienia ekranu”. W sekcji „Skala i układ” ustawiamy „rozmiar tekstu, aplikacji i innych elementów” na 100%. Zwróćmy też uwagę na rozdzielczość ekranu komputera, jeśli jest zbyt niska, aplikacja Pearson Reader może mieć problem z wyświetlaniem niektórych elementów. (Zalecana rozdzielczość Full HD lub najwyższa możliwa) 
     

3. Na ekranie wyświetla mi się widok otwartej książki, ale ćwiczenia są mało wyraźne. Co mogę zrobić, żeby uczniowie mieli lepszy obraz przy udostępnianiu mojego ekranu? 

  • W takim przypadku najwygodniej jest skorzystać z lupki, która znajduje się w przyborniku naszego oprogramowania lub kliknąć na wybrane ćwiczenie, które automatycznie się powiększy. 
     

4. W trakcie prowadzenia lekcji online i udostępniania uczniom ekranu, nagle znika mi cała strona podręcznika i muszę cofać się do strony startowej.

  • Wszystko wskazuje na błędne udostępnienie ekranu w jednej z aplikacji typu Teams, Zoom, Meet. Aby Pearson Reader wyświetlał się poprawnie, należy udostępnić cały ekran/pulpit i zezwolić na udostępnianie audio/video. Pearson Reader otwiera okna w różnych warstwach, więc przy udostępnieniu tylko jednego z okien, niektóre nie będą widoczne.
     

5. Podczas pracy z aplikacją Pearson Reader, kursor dziwnie się zachowuje i "lata po ekranie"

  • Problem najczęściej pojawia się w przypadku nieaktualnego systemu opearcyjnego. Zachęcamy do aktualizacji systemu Windows lub MacOS i w przypadku Windows należy również zainstalować NET Framework 4.7.2 
     

6. Czy wyczyszczenie plików Cookies (tzw. „ciasteczek) usprawni działanie aplikacji Pearson Reader? 

  • Nie. Pliki Cookies dotyczą wyłącznie narzędzi online, a Pearson Reader jest aplikacją desktopową.
      

7. Zainstalowałam oprogramowanie na 3 różnych komputerach, a chciałabym korzystać jeszcze na jednym. Czy ktoś może zwiększyć mi limit urządzeń? 

  • Zwiększanie limitu urządzeń nie jest potrzebne. Pomocną funkcją jest odpinanie i przypinanie licencji. W tym celu, będąc w aplikacji Pearson Reader, klikamy przy okładce wybranego kursu zielony przycisk „Odepnij od urządzenia”. Przycisk ten zmieni kolor na pomarańczowy, a okładka zostanie przyciemniona. Teraz możemy zalogować się do aplikacji na kolejnym, nowym urządzeniu, następnie pobieramy nasz kurs (ponowne aktywowanie kodem nie jest potrzebne, ponieważ licencje są przypisane do użytkownika, a nie do komputera) Po pobraniu klikamy pomarańczowy przycisk „Przypnij do urządzenia”. W ten sposób możemy przełączać nasze licencje między wieloma urządzeniami.
     

8. Aplikacja Pearson Reader często się zawiesza. Korzystam z Windowsa. 

  • Najprawdopodobniej problem tkwi w nieaktualnym systemie operacyjnym. Zachęcamy do pobrania aktualizacji systemu Windows z dodatkiem NET Framework 4.7.2
     

9. Przejęłam książkę od poprzedniej nauczycielki, która skorzystała już z kodu aktywacyjnego. Skąd mogę wziąć nowy kod? 

Używamy plików cookies, by ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu i w celach statystycznych. Nie blokując tych plików, zgadzasz się na ich użycie i zapisanie w pamięci urządzenia. Plikami cookies możesz zarządzać samodzielnie w ustawieniach przeglądarki. Dowiedz się więcej w naszym Regulaminie.