Webinaria

Zapraszamy do udziału w bezpłatnych webinariach realizowanych w języku polskim i angielskim na stronie pearson.pl, platformach webinaryjnych lub kanałach społecznościowych, umożliwiających otrzymanie certyfikatu uczestnictwa.

UWAGA! Uczestnictwo w webinarium i otrzymanie certyfikatu wymaga zalogowania na pearson.pl/login, oraz rejestracji na platformie webinaryjnej z użyciem tego samego adresu email. 

Lista aktualnych webinarów:

19 kwietnia, poniedziałek

#SzkołaPodstawowa #Egzamin

Egzaminacyjne przygotowania w oparciu o ideę trzech R (a może nawet czterech)

19:00 - 20:00

Iwona Rosiak poradzi, jak za pomocą jednego podręcznika i jednej platformy zapewnić ósmoklasistom rzetelne i efektywne przygotowanie do egzaminu w oparciu o ideę trzech R, a także podpowie, jak stworzyć ciekawe i różnorodne lekcje dla uczniów na różnym poziomie zaawansowania.

W celu zarejestrowania się na webinarium należy zalogować/zarejestrować się na pearson.pl/login.

20 kwietnia, wtorek

#SzkołaJęzykowa #Uczelnie #Młodzież #Dorośli

Alastair Creelman „Presence at a distance – building a sense of community in online education”

11:00 - 12:00

As the covid-19 crisis continues there is increasing focus on how to develop online teaching from simple content delivery to collaborative learning and co-creation. How can we foster a sense of community in our classes and facilitate greater socialization between students? In this session Alastair Creelman from Linnaeus University in Sweden will discuss some of the lessons learned from the last year of online education and give examples of tools and methods that can help to reduce the feeling of distance and isolation that many students feel today.

W celu zarejestrowania się na webinarium należy zalogować/zarejestrować się na pearson.pl/login.

#SzkołaJęzykowa #Uczelnie #Młodzież #Dorośli

Magdalena Kania „Control Shift – how to help your adult students meet their potential”

12:10 - 13:10

What is the role of a teacher in a modern online class? Is the teacher still a sage on the stage or rather a guide on the side? Are students capable of growing linguistically without being spoon-fed by teachers?

In this session I will focus on the role reversal that can or even should take place in our virtual classrooms, especially when working with adult learners. I will present some digital tools and resources that can help you adapt this ‘control shift’ to your teaching and give some tips on how best to run online lessons to help our students meet their potential.

W celu zarejestrowania się na webinarium należy zalogować/zarejestrować się na pearson.pl/login.

#SzkołaJęzykowa #Uczelnie #Młodzież #Dorośli

Speakout 2nd edition - how to make your online lessons easy-to-deliver with Daniel Muszyński

14:00 - 14:30

W celu zarejestrowania się na webinarium należy zalogować/zarejestrować się na pearson.pl/login.

21 kwietnia, środa

#SzkołaJęzykowa #Uczelnie #Młodzież #Dorośli #Egzamin

Learn about Formula’s building blocks with Joanne Hunter

16:00

Exam courses have different lengths, different intensities of exam focus, or simply different teaching and learning contexts – in-class, online or a mixture of both. ​In this webinar I will show you how Pearson’s new exam course Formula can help prepare students for their Cambridge exams, with its innovative approach and flexible materials that can be used on courses of varying lengths and with learners who have a variety of needs. ​
You’ll learn all about the course and how you can customise each of Formula’s four building blocks for different course lengths. This will give you the opportunity to understand Formula’s approach, key features and how it can create the perfect fit for your exam preparation courses from 30 to 100+ hours, as well as helping you choose which of the live classes you might like to attend.​

W celu zarejestrowania się na webinarium należy zalogować/zarejestrować się na pearson.pl/login.

21 kwietnia, środa

#SzkołaŚrednia #Młodzież

Popełnij błąd (cykl szkoleniowy, odcinek 2 z 4)

18:00 - 18:45

Drugi odcinek poświęcimy filozofii oceniania wspierającej ucznia w uczeniu się czyli nastawieniu na rozwój ucznia. Podamy propozycje, jak uzasadniać i komunikować oceny.

W celu zarejestrowania się na webinarium należy zalogować/zarejestrować się na pearson.pl/login.

23 kwietnia, piątek

#SzkołaJęzykowa #Uczelnie #Młodzież #Dorośli #Egzamin

Learn about Formula’s building blocks with Joanne Hunter

10:00

Exam courses have different lengths, different intensities of exam focus, or simply different teaching and learning contexts – in-class, online or a mixture of both. ​In this webinar I will show you how Pearson’s new exam course Formula can help prepare students for their Cambridge exams, with its innovative approach and flexible materials that can be used on courses of varying lengths and with learners who have a variety of needs. ​
You’ll learn all about the course and how you can customise each of Formula’s four building blocks for different course lengths. This will give you the opportunity to understand Formula’s approach, key features and how it can create the perfect fit for your exam preparation courses from 30 to 100+ hours, as well as helping you choose which of the live classes you might like to attend.​

W celu zarejestrowania się na webinarium należy zalogować/zarejestrować się na pearson.pl/login.

28 kwietnia, środa

#SzkołaŚrednia #Młodzież

Ograniczona sterowność systemu (cykl szkoleniowy, odcinek 3 z 4)

18:00 - 18:45

W trzecim odcinku zastanowimy się, dlaczego i kiedy oceny przestają działać. Wyjaśnimy także, czym jest motywowanie godnościowe i dlaczego jest takie ważne.

W celu zarejestrowania się na webinarium należy zalogować/zarejestrować się na pearson.pl/login.

5 maja, środa

#SzkołaŚrednia #Młodzież

Formy sprawdzania wiedzy, umiejętności i postępów w nauczaniu zdalnym
(cykl szkoleniowy, odcinek 4 z 4)

19:00 - 19:45

Ostatni odcinek poświęcimy praktycznym przykładom. Podamy propozyje sposobów oceniania w obszarach, takich jak:

  • środki językowe
  • recepcja ( rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu czytanego)
  • produkcja ( wypowiedź pisemna i ustna)
  • mediacja
  • reagowanie językowe

W celu zarejestrowania się na webinarium należy zalogować/zarejestrować się na pearson.pl/login.

19 maja, środa

#SzkołaJęzykowa #Uczelnie #Młodzież #Dorośli #Egzamin

Create a perfect Formula for exam success with Lindsay Warwick

16:00

A Formula for flexibility in exam preparation classes​
Exam preparation courses for the Cambridge exams can vary significantly from one to another in terms of length, the level and aptitude of learners, learner preferences and learner motivation. Some classes may include both learners working towards an exam and those who are not. In this session, we’ll look at how we can select and adapt materials to account for differences between classes, as well as select and adapt materials to account for differences between learners in a class, so that we create a learning path relevant to the learners in our class. ​
This session will be supported with examples taken from Pearson’s new exam prep course – Formula.​

W celu zarejestrowania się na webinarium należy zalogować/zarejestrować się na pearson.pl/login.

21 maja, piątek

#SzkołaJęzykowa #Uczelnie #Młodzież #Dorośli #Egzamin

Create a perfect Formula for exam success with Lindsay Warwick

12:00

A Formula for flexibility in exam preparation classes​
Exam preparation courses for the Cambridge exams can vary significantly from one to another in terms of length, the level and aptitude of learners, learner preferences and learner motivation. Some classes may include both learners working towards an exam and those who are not. In this session, we’ll look at how we can select and adapt materials to account for differences between classes, as well as select and adapt materials to account for differences between learners in a class, so that we create a learning path relevant to the learners in our class. ​
This session will be supported with examples taken from Pearson’s new exam prep course – Formula.​

W celu zarejestrowania się na webinarium należy zalogować/zarejestrować się na pearson.pl/login.

Używamy plików cookies, by ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu i w celach statystycznych. Nie blokując tych plików, zgadzasz się na ich użycie i zapisanie w pamięci urządzenia. Plikami cookies możesz zarządzać samodzielnie w ustawieniach przeglądarki. Dowiedz się więcej w naszym Regulaminie.